På Big Hat tycker vi att varumärkesutveckling är en pågående process. Och det är inte längre huvudsakligen begränsat till modeller och grafisk design, utan ett arbete som omfattar affärsnära rådgivning, kreativ gestaltning och – inte minst – teknisk kompetens. Liksom löpande produktion, projektledning och utvärdering.

Tillsammans kan vi hantera varumärkets alla möten med kund, löpande utveckla och säkerställa både funktion och konsekvens. Allt från logodesign till kampanjarbete och uppföljning.

Just nu


Just nu arbetar vi bland annat med dessa kunder och projekt.

  • Ny webb för Chalmers Professional Education lanserad

    chalmersprofessional.se

  • SCR Svensk Camping är ny kund hos Big Hat

  • Ny webb med e-handel för Bed Comfort lanserad

    bedcomfort.se

  • Big Hat tecknar avtal med Göteborgs universitet

  • Facelift av osstell.com lanserad

    osstell.com

Chalmers Ventures


När Chalmers gör någonting så blir det ordentligt gjort. Det gäller även deras satsning på entreprenörskap.

chalmersventures.com
cv-brandbook

Vad

2015 slog Chalmers ihop sina olika bolag inom entreprenörskap till ett. Målet är att bidra till fler västsvenska startups och att de utvecklas till framgångsrika företag. Ett nytt företag behöver en identitet och där började vårt arbete, för att sedan gå vidare till att kommunicera och bygga varumärket externt.

Hur

När varumärkesarbetet var färdigt bestämde vi vad som behövde göras för att sätta Chalmers Ventures på kartan. Vi kom fram till en hemsida som vi byggde i Drupal, en film som förklarar vad bolaget gör och slutligen en brand book för att se till att alla där springer åt samma håll. När allt var på plats gick vi vidare till att bygga varumärket i digitala kanaler.

cv-site

Leaf


Ett nytt skoföretag med decennier av erfarenhet.

leaf-image

Vad

Grundarna till Leaf har gjort skor för andra sedan 50-talet. När de bestämde sig för att starta ett företag och göra skor under eget varumärke, så kom de till Big Hat. Vi har varit med sedan innan lanseringen för att skapa deras varumärkesplattform, logotyp, grafiska identitet och kommunikation.

Hur

Skobranschen är utmanande på grund av den hårda konkurrensen. För att bli framgångsrik i längden krävs tydliga mål och ett starkt varumärke. Vi började med att göra en ordentlig analys av marknaden och det nya företagets möjligheter och utmaningar, för att sammanfatta det i ett lättanvändbart varumärkesdokument. Därifrån var det enklare att fatta beslut om fotografering, logotyp, payoff och närvaro i sociala medier.

leaf-brand-book

 

AEO Design


Anna Elzer Oscarson kombinerar 3D-teknik och hantverk för att skapa keramikgods.

aeo-studio.com
aeo-design

Vad

AEO Design är ett etablerat varumärke med efterfrågan utanför Sverige. Utmaningen för Anna var att göra sina produkter tillgängliga globalt. När hon bestämde sig för att satsa på en starkare digital närvaro och en webbshop kom hon till oss för att få hjälp att förverkliga det.

Hur

En bra grafisk profil fanns redan på plats när vi började vårt arbete. Därför utgick vi från den när vi designade om AEO Designs hemsida. Med tanke på att webbhandeln i mobiler ökar var lade vi stort fokus på en bra responsivitet. Hemsidan är byggd i WordPress som vi anpassat efter Annas behov och önskemål. Vi har också gjort en integrering för Paypal vilket är viktigt för internationella betalningar.

aeo-site