På Big Hat tycker vi att varumärkesutveckling är en pågående process. Och det är inte längre huvudsakligen begränsat till modeller och grafisk design, utan ett arbete som omfattar affärsnära rådgivning, kreativ gestaltning och – inte minst – teknisk kompetens. Liksom löpande produktion, projektledning och utvärdering.

Tillsammans kan vi hantera varumärkets alla möten med kund, löpande utveckla och säkerställa både funktion och konsekvens. Allt från logodesign till kampanjarbete och uppföljning.

Just nu


Just nu arbetar vi bland annat med dessa kunder och projekt.

  • Stockholms bästa kontorsläge på ulriksdal.se

    ulriksdal.se

  • Studentrekrytering 2017 — Göteborgs universitet

    Snapchat kampanj för Göteborgs universitet – ”Har du fastnat?”

  • Hela Sverige väntar på dig på camping.se

    camping.se

  • Gone Camping – Gone Live!

    gonecamping.se

  • Minesto lanserar ny webb

    minesto.com

Göteborgs universitet


Med forskning i världsklass, 1400 kurser och 190 utbildningsprogram är Göteborgs universitet ett av de allra mest populära universiteten i Sverige.

gu.se/snapchat

VAD

På Göteborgs universitet studerar ca 38 000 elever. Det är många platser som ska fyllas upp varje terminsstart. Rekryteringskampanjerna till landets universitet är ofta snarlik och generisk. För att tränga igenom bruset behövdes ett nytt grepp. Den allra tydligaste insikten vi kom fram till är att det finns många där ute i vårt avlånga land som har kört fast och egentligen drömmer om att göra något annat. Och så gick det till när konceptet “Har du fastnat?” kom till liv.

HUR

Att köra fast i gamla hjulspår är något som precis alla kan känna igen sig i. “Har du fastnat?” är Göteborgs universitets frågeställning till målgruppen och för att ge konceptet trovärdighet lät vi personer som kommit loss och numera studerar på GU bli ambassadörer för kampanjen. De fick turas om att ansvara över GU-kontot på Snapchat och applicerade “har du fastnat?”-konceptet i olika vardagliga situationer som studenter kan känna igen sig i. Till kampanjen gjordes även banners och 4 reklamfilmer som visades på Snapchat, Instagram och Facebook.

SCR


Branschorganisationen för Sveriges camping- och stugföretagare har 450 medlemsföretag i hela Sverige. Tillsammans tar de varje år emot över 1 miljon gäster.

gonecamping.se

VAD

I samarbete med Husvagnsbranschens Riksförbund producerar SCR Gone Camping: ett populärt reseprogram för bilburna semesterfirare. Efter fyra säsonger på TV8 hade man samlat på sig en mängd intressanta och inspirerande filmmaterial. ”Hur kan vi göra allt detta tillgängligt och användbart för fler människor?”

HUR

Vi satte användaren och upplevelsen i centrum. Nyckeln till framgång låg i att göra den stora mängden film tillgänglig och sökbar för användaren, utifrån hens önskemål. På tv presenteras innehållet i färdiga portioner. På gonecamping.se väljer användaren själv resmål och vilken sorts upplevelser hen är intresserad av, via sök/filtrering eller den interaktiva, detaljerade kartan. Förutom filmreportagen från tv-serien ger gonecamping.se tillgång till text- och bildinnehåll med inspiration och praktiska tips för semestern.

Leaf


Skor från Leaf är vad vi kallar ”Anti boredom footwear”. Det grundar sig i att skorna passar vilka utmaningar och förhållanden som helst. Skor gjorda för att bota tristess.

leaf.se

VAD

I skobranschen är kalenderåret okomplicerat. Säsongerna är indelade I blocken vår/sommar och höst/vinter. Leaf gör skor för människor som älskar att röra på sig och vill göra det med skor på fötterna som ger det lilla extra. Det kan var antingen färgkombinationen, sulan, mjukheten, enkelheten eller helt enkelt allt i kombination. Nu är det hög tid för vår/sommar-kollektionen att göras tillgänglig för marknaden. Hos Leaf väntar skor för barn och vuxna i en mängd olika utföranden som ska passa precis alla möjliga situationer.

HUR

Denna säsong har vi har tagit fram en verktygslåda för Leaf som limmar med ”anti boredom footwear”. I lådan ingår PR-kit, socialamedierstrategi, workshop, fackpressannonser och butiksmaterial.